Advertising, Categorice, Online, twitter

Twitter in marketing. Cum?

Bun, te-am convins eu in postul anterior sa folosesti twitterul in promovare sau erai deja convins(a).

De unde incepi?

  • Iti faci cont personal, in primul rand, sa te prinzi care e treaba.
  • Imi dai follow 🙂 + te uiti in lista oamenilor pe care ii urmaresc eu si vezi care dintre ei ti se par si tie interesanti. Le dai si lor follow.
  • Iti cauti prietenii/cunoscutii care au deja cont + vocile vizibile din industria ta. Bloggeri, jurnalisti, profesionisti, antreprenori, manageri. Le dai si lor follow.
  • Faci conturi pentru firma si brandurile tale. Nu le folosesti din primul moment, dar peste o luna s-ar putea fie luate. De concurentii tai sau (complet neintentionat) de altcineva. Le "parchezi" pana o sa te prinzi care e treaba cu twitter, adica.  
  • Te uiti in Zetweety si vezi care dintre utilizatorii cei mai urmariti ti se par interesanti. Da-le si lor follow.
  • NB Poti da oricand unfollow celor care scriu aiurea, prea des sau…. pur si simplu neinteresant pentru tine.
  • Iti convingi apoi prietenii apropiati sa incerce si ei twitter. E fun, o sa le placa.
  • Incerci, pentru o vreme, sa intelegi twitterul si care sunt aplicatiile utile pentru el.

Apoi te ocupi de conturile de business. Cum?

In primul rand, asignezi un om conturilor de twitter, nu te baza pe updates scrise din cand in cand cu copy-paste din posturi de blog sau de aiurea.

Gaseste pe cineva caruia sa ii placa industria ta, sa citeasca bloguri (din .ro si din .com), sa aiba cont pe facebook, myspace sau linkedin – pe scurt, cineva caruia ii e natural sa converseze prin platforme web 2.0.  

Poti avea norocul sa ai deja in firma un web 2.0 freak. Daca nu, cauta un freelancer. Nu obliga oamenii din firma sa scrie pe contul de twitter daca ei nu citesc nici macar bloguri.

Nu trebuie sa angajezi pe cineva full-time pentru asta. Poti lua un student la o facultate de profil care are deja cont, eventual. O poate face de la distanta si nu ii va ocupa mai mult de 1h pe zi.

Stabilesti impreuna cu el (sau ea) o politica editoriala pe twitter – pe cine urmareste, ce gen de lucruri va scrie, cu ce frecventa etc.

Oricum ar fi, sa NU scrie doar despre oferte si despre posturile de pe blogul companiei.

Trebuie sa fie relevant pentru domeniul tau – stiri despre industrie, analize, ce mai face concurenta (si bine si rau) si DIN CAND IN CAND un self promo – o reducere pe care ai facut-o, un produs pe care il lansezi, un contract nou etc

Trebuie sa interactioneze cu userii. Sa converseze cu cei vizibili. Sa raspunda destept unor updates scrise de ei fara a deveni agasant, insa.

Nu uita ca pe twitter iti consolidezi awareness-ul si personalitatea brandului – e important sa fie consistent si asemanator cu restul comunicarii tale.  

Ma rog, te mai prinzi tu pe parcurs. Important este sa iti faci cont azi. Acum.

One thought on “Twitter in marketing. Cum?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *