Categorice, Online, twitter

Twitter. De ce are (atat de mult) succes.

Pentru ca rezolva 2 probleme importante

  • mentii legatura cu prietenii
  • te ajuta sa iti largesti cercul de cunoscuti relevanti

Pe scurt – oameni care fac si spun lucruri interesante pentru tine.

Fie ca e vorba de job, de pasiuni comune sau de timp liber – filme, carti, restaurante, vacante. Poti doar sa ii urmaresti sau poti interactiona cu ei. Si te prinzi repede daca intr-adevar iti plac oamenii aia sau nu.

Pentru ca in update-uri de 140 de caractere e greu sa iti ascunzi mult timp personalitatea sau preocuparile :). Si daca vreunul nu iti mai place nu il mai urmaresti, e simplu.

Nu-mi spune ca folosesti messenger sau Facebook si ca n-ai nevoie sa pierzi vremea pe twitter. E alegerea ta cum folosesti oricare din serviciile astea.

Facebook is about people you used to know; Twitter is about people you’d like to know betterIvor Tossell

Am foarte multi prieteni vechi despre care nu mai stiu aproape nimic nou. Ne sunam (poate) de sarbatori sau de zilele de nastere si inevitabil ne intrebam "ce mai faci?". Ce poti spune la telefon cand vorbesti de 3-4 ori pe an? "Lucrez tot acolo – sau nu, mi-am schimbat masina, m-am mutat, copilul e la scoala". Aproape irelevant – nimic care sa porneasca o conversatie interesanta.

Si mai ciudat este cand ma intalnesc cu un prieten pe care nu l-am vazut de 2-3 ani si n-am tinut legatura intre timp. De multe ori realizez ca stiu mult mai multe despre un coleg de birou (de care nu-mi pasa, de fapt) sau despre un blogger pe care il citesc zilnic. Si e nasol sa constati ca un om de care erai foarte apropiat a devenit un strain.

Am intalnit foarte multi oameni in ultimii ani – cu unii am stat de vorba o ora, cu altii doar am facut cunostinta la un eveniment (business sau casual). Ne-am strans mana si poate am schimbat carti de vizita. Am zambit si uneori – cand celalalt mi s-a parut interesant – am spus "ar trebui sa bem o cafea in curand". Si… atat. Cel mult ne-am conectat pe Linkedin.

M-am reintalnit cu unii dintre ei la alte evenimente. Din nou am zambit, din nou mi s-a parut ca mi-ar placea sa stam mai mult de vorba. Dar nu stiam nimic despre el/ea, cat de interesant pentru mine este cu adevarat – si nu eram sigur ca merita sa iesim la un pranz, daca imi va placea sa petrec 2 ore cu omul respectiv. Si de cele mai multe ori am sfarsit prin a avea o relatie "de eveniment" – oamenii pe care ii stii din vedere, va zambiti (de multe ori nici nu va mai stiti numele) si schimbati 2-3 vorbe.
 
Ei bine, aici intervine Twitter. Nu vreau sa insist sa te conving  – iti spun doar sa il incerci.

Fa-ti cont. Cel mai probabil interesul tau va avea traseul de mai jos 🙂

twitter life cycle

Urmareste oamenii pe care ii cunosti / vrei sa ii cunosti / te intereseaza – profesional sau personal.

Foloseste o aplicatie dedicata pentru twitter – e mai simplu. Uite 3 exemple:

Tweetdeck

TwitterFox

Twitterrific

Instaleaza-ti o aplicatie pentru mobil – intreaba pe twitter care sunt bune si se potrivesc cu telefonul tau.

Cateva instrumente pentru twitter:

Tweetstats
Twittercounter
search.twitter.com

Linkuri cool:

twitter pe wikipedia

un articol pro twitter (business wise) – via victor kapra

un articol contra twitter (personal side of life) – via vivi

Contul meu de twitter 😉

Da, twitter iti poate folosi la branding personal, PR online, promovarea blogului sau magazinului tau online. Nu despre asta e postul asta. Oricum, nici creatorii lui n-au gasit inca o varianta de monetizare asa ca iti propun sa nu-ti bati nici tu capul cu asta la inceput. Scrie ce vrei acolo, tine legatura cu prietenii si urmareste oamenii relevanti pentru tine. Sigur o sa-ti vina idei 🙂

2 thoughts on “Twitter. De ce are (atat de mult) succes.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *