Online

Tu ce site-uri ai facut anul asta?

Daca te uiti din afara la industria de internet din .ro ai senzatia ca baietii se pisa de sus pe tot Sillicon Valley. E plin la noi de antreprenori, programatori, designeri, project manageri, toti intr-o fosgaiala si zumzaiala ceva de speriat.

De social media guru's nici nu mai zic –  ti-e si frica sa te apropii de ei –  sa nu le strici aura despre care scriu toti bloggarasii naivi care cred ca a fi valoros inseamna sa ai multi followeri pe twitter.

Normal, daca esti un junior sfios, cand ii vezi atat de preocupati si superiori pe la conferinte incepe sa-ti fie rusine ca nu stii ce realizari au oamenii, ca doar nah, era datoria ta sa ai temele facute si sa stii despre nenumaratele proiecte revolutionare lansate in Romania.

Vorba aia, sunt o gramada de proiecte cool in Romania, nu?

SUNT?

Eu nu stiu decat cateva. Foarte putine. Prea putine fata de cat zgomot de fond e in industria asta si cu siguranta mult prea putine pentru cate evenimente de specialitate se organizeaza.

Asa ca va propun o chestie. Ciocu' mic si joc de glezne. Vorbe putine, putine de tot. Greva de conferinte si pepeteuri.

Sunteti capabili sa munciti in liniste vreo 3 luni? Ce ziceti, va inchideti in birouri si faceti niste site-uri? Cu asta va ocupati, nu?

In felul asta nu veti mai polua atmosfera si poate ies copiii (juniorii care acum n-au loc de voi) la joaca pe web si produc ei ceva interesant.

Voi astia batrani e clar ca n-aveti coaie.

PS da, sunt si exceptii. Am norocul sa fiu prieten cu unii dintre ei.

PPS Da, clientul nu intelege internetul. Nu despre asta e vorba, nu ma refer la proiecte publicitare, aia e alta discutie.

18 thoughts on “Tu ce site-uri ai facut anul asta?

  1. foarte corect spus…
    interesant de observat ca mereu sunt aceeiasi oameni la pupitru cu aceleasi ppturi care nu zic nimic…si sunt facute cu o seara inainte asa de dixtractie:)

    oricum foarte bine zis!

  2. Foarte haios post. Problema e că pe internetul românesc se creează foarte puțin conținut; mare parte copiază unii după alții și apoi se bat în designuri cât mai șmechere („șmechere” în mintea creatorilor, că până și designurile sunt greoaie, numai sclipiciul e de ele).

  3. Excelent post, acelasi lucru l-am simtit si eu la conferintele din ultimul an. Avem multi consultanti, vorbim despre social media si despre proiectele altora, putem deja sa scriem carti si teze de doctorat despre genialele proiecte ale celor catorva si, cu toate astea, nu ne ambitionam sa facem si noi niste proiecte similare (nu similare ca tema, ci similare ca amploare/succes). Trist… Tocmai de aceea am decis sa evit intalnirile de networking si conferintele de online in ultimele 6 luni si sa incep sa fac ceva ;-))

    Deci, dupa cum spuneai, ciocu’ mic si joc de glezne. La treaba!

  4. O intrebare simpla si geniala 🙂
    Eu am impresia ca sunt mai multe evenimente si conferinte, marea lor majoritate fara aplicabilitate practica, decat business-uri online. Totusi sa stii ca de multe ori am dat peste site-uri externe realizate de romani dar care prefera sa nu se remarce in RO. O fi bine, o fi rau?

  5. Foarte bine spus si cu mult bun simt!
    Am avut parte de curand si la Timisoara de o astfel de demonstratie ametitoare in care „social media guru’s” au cam ridicat niste semne de intrebare asupra lor. Pe unul dintre ei vad ca tocmai l-ai pierdut de follower pe twitter.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *