Tiriac Auto si Bookfest
Am fost ieri (duminica) la ultima zi de Bookfest (a doua a Parcului Auto Tiriac).
Bookfest m-a surprins extrem de placut – foarte bine organizat si multa, multa lume la standurile tuturor editurilor (mai mici sau mai mari). Oameni care stateau la coada sa cumpere carti, oameni care stateau in standuri, rasfoiau carti si chiar pareau ca inteleg ce citesc 😉 [paranteza mica – am vazut ca si Diverta a facut acum zone de lectura foarte klumea – in Plaza mi se pare ca am vazut eu – fotolii misto in jurul unor mese pline de carti si oamenii chiar stau si citesc foarte relaxati – cool!]. Ce mi s-a parut interesant era ca la targ erau oameni de varste si categorii sociale foarte diverse – cupluri mai tinere sau mai putin tinere, mame cu copii, liceeni, studenti etc.
Iar ideea de targ interactiv – cu autori la dispozitia publicului – a prins foarte bine – oamenii chiar au venit, au vorbit, au pus intrebari iar transmisiile in direct ale Realitatii TV mi se par o chestie absolut geniala – se vede ca am intrat intr-o noua etapa media, in care nu doar fotbalul, grevele, inundatiile sau politica fac audiente – ceea ce nu poate decat sa ne bucure.
In privinta Parcului Auto…. eu unul am fost dezamagit maxim – o aglomeratie de masini si modele puse alandala, fete nu foarte frumoase, iar spectaculozitatea conceptului de anul trecut (cort in piata Constitutiei, alei din iarba, bancute etc.) s-a pierdut mult – lucru care se vedea si prin prisma publicului care venise – marea majoritate erau vizitatori de la Bookfest (aveau carti cumparate in mana sau in sacose branduite) si care daca tot erau acolo intrasera sa vada si o masina, doua 🙂
La fel ca si anul trecut zona de off-road (cu demonstratii de virtuozitate ale masinilor 4 x 4 catarate pe busteni si facand echilibristica pe 2 sau 3 roti) genereaza un interes maxim – macar pentru asta si tot merita sa dati o fuga, baietii aia chiar stiu cu volanul.
In privinta modelelor mie mi-au atras atentia doar exemplarul de Ford T (legendarul Ford T – se spune ca in perioada interbelica era atat de raspandit ca gaseai piese de schimb pentru el la orice crasma din Romania – insa l-au adus si la editia de anul trecut, si impactul a fost atunci mult mai mare) si un Mercedes SLR (530.000 euro pt cei interesati :-)) insa cum spuneam nu era deloc pus in valoare asa cum ar fi meritat.
Apropos de legendele Ford cred ca in zilele urmatoare o sa pot sa dau detalii despre un supereveniment care se va intampla in curand, eveniment in care voi fi implicat.
In fine, o sa mai editez postul asta sau o sa adaug unul nou zilele urmatoare, pentru ca sunt multe de spus despre batalia din piata auto si strategia Grupului Tiriac pe termen lung. Maine voi pune si cateva poze de la cele doua evenimente. Done!