Categorice, HOT, Strategies

Reuseste Stavar sa fie Mark Hughes al Romaniei? Are nevoie Sibiul de un nou nume?

Da, Ciprian Stavar – un excelent consultant de marketing si trainer absolut special (vi-l recomand cu caldura) – a lansat o dezbatere interesanta – Ar avea Sibiul de castigat daca si-ar schimba numele? Poate stiti povestea Halfway (orasul din Oregon care si-a schimbat numele pentru un an in Half.com)? S-ar putea repeta istoria si in cazul Sibiului? Ar deveni mai bogati locuitorii, ar creste cifra de afaceri a companiilor locale?

Cotidianul Tribuna a preluat deja dezbaterea, sa vedem cata amploare va capata povestea.

Daca nu stiti povestea lui Mark Hughes, va recomand sa va cumparati Buzz Marketing de la Editura Publica. De fapt, va recomand multe din cartile de acolo, sunt foarte interesante. 

Uitati aici recenzia care m-a convins sa imi cumpar Buzz Marketing .

Sau, daca veniti la Marketing 24/7 la Sibiu saptamana viitoare primiti gratuit un exemplar.

12 thoughts on “Reuseste Stavar sa fie Mark Hughes al Romaniei? Are nevoie Sibiul de un nou nume?

  1. @ciprian cu siguranta sibiul este un atu important al Romaniei – dar sa stii ca desi iti sprijin lansarea dezbaterii sper sincer sa nu aiba succes si Sibiul sa ramana cel pe care il stiu. Daca se umple de oameni de afaceri si zgarie nori… eu unde mai vin cand vreau liniste? 🙂

  2. @bogdan ideea mi se pare interesanta, cel putin la nivel de dezbatere. am fost in Sibiu de multe ori – este orasul meu preferat din Romania – si cum am spus mai sus nu as vrea sa se schimbe. INSA am vorbit cu cativa antreprenori si profesionisti de acolo – se plang pe buna dreptate de inertia in dezvoltare, de lipsa proiectelor de anvergura, de lipsa interesului companiilor mari (toate se concentreaza in capitala) si ii inteleg foarte bine demersul lui Ciprian.
    Poate se urnesc totusi niste lucruri fara sa facem Sibiul primul oras 2.0 din Romania 😉

  3. Da, pana la urma orice dezbatere este un exercitiu de argumentatie. Poate cu ocazia asta apar si solutii reale. Sper ca dezvoltarea sa nu se faca pe moluzul actualului Sibiu. Cheia acestui oras sta in caracteristicile si atuurile sale.

  4. sa ne ferim de nume zic…caci ele numesc…
    @dorin de ce s-ar schimba toate astea „INSA am vorbit cu cativa antreprenori si profesionisti de acolo – se plang pe buna dreptate de inertia in dezvoltare, de lipsa proiectelor de anvergura, de lipsa interesului companiilor mari (toate se concentreaza in capitala) si ii inteleg foarte bine demersul lui Ciprian” de la un simplu nume…crezi ca in bucuresti se intampla multe pentru ca…”bucuresti”?
    nu mai bune ar fi niste initiative de ..do things, real things there decat sa gasim argumete de amanare ..pentu ca..ce?
    chestia asta e ceva pe modelul…inainte sa ma apuc sa invat fac curat in camera, sau inainte sa ma apuc sa lucrez fac curat pe birou…
    Ok, e o idee tare, vad o dezbarete misto, dar argumentele sunt wrong…

  5. @mouvais sunt multe initiative in Sibiu deja. Sunt multi oameni acolo care fac lucruri si incearca sa accelereze ritmul dezvoltarii. Una dintre probleme, insa, este faptul ca multe companii mari nu considera Sibiul suficient de important pentru a initia proiecte acolo.

    Schimbarea numelui (sau dezbaterea pe marginea subiectului) ar atrage cu siguranta atentia. Toata lumea spune ca Sibiul e un oras frumos si vai, sa nu il stricam. Spunem asta noi, cei care mergem in vizita acolo.

    Hai sa vedem ce spun sibienii, cat de multumiti sunt ei de orasul lor si daca sunt dispusi la schimbari radicale.

  6. @dorin e doar buzz, ok buzz, al carui efect va fi DOAR faptul ca se va vorbi despre Sibiu…that’s all, nu e ceva real benefic pe term mediu si lung.
    Nu e un proiect concret, in urma caruia sa zici…da domne’, uite ce fac astia aici, e ok, hai sa facem si noi, NU.
    Nu o sa zica nimeni hai la Sibiu ca uite, nu se mai cheama Sibiu si se tot vorbeste despre asta…
    pf, greu sa argue in writing.
    Sibienii, oameni f ok de altfel, normal ca vor mai multe pentru orasul lor, desi pentru outsideri e orasul perfect, dar reactiile cred ca vor fi ceva de genul…mdap, fix de alt nume aveam nevoie si asta o sa ne rezolve toate problemele.
    Sa nu mai zis de straini…pt care orasul asta e unul dintre putinele icon-uri ok…
    DE CE sa schimbi ceva, nu ce functioneaza, dar care e chiar f f ok???

  7. @mouvais ok, aici e clar ca e rost de dezbatere serioasa si da, e mai greu in scris :).

    nu mai bine ne intalnim o data sa discutam? nu vii la sibiu saptamana viitoare – am avea ocazia sa dezbatem live cu initiatorul 🙂

  8. Dorin,

    @Dorin: Nici eu nu-mi doresc zgarie nori si aglomeratie in Sibiu, pentru ca de asta am fugit din Bucuresti. Dar „dezmortirea” oamenilor de aici este necesara. Trebuie sa inteleaga valoarea acestui brand si apoi sa treaca la fapte.

    @mouvais: Da, intai ar trebui facut curat pe birouri, in fata si in spatele blocurilor. Trebuie sa-i facem un facelift. Dar NU la nume. Ci la strazi. S-a schimbat pavajul in centru. Acum este plin de urme de guma de mestecat. Ce sa facem? Sa interzicem consumul de guma de mestecat, sau sa cumparam mături si amendam cu munca in folosul comunitatii pe cei care arunca guma pe jos? Si chestia asta e una banala.

    Da reactiile, sunt initial de genul: ASTA NE MAI LIPSEA. Dar povestea poate merge mai departe. Pentru ca este vorba de (re)nume. Poate deveni din brandul nr. 4, brandul nr. 1? Umbland de fapt la produs? Mai curat, mai civilizat, mai linistit, mai istoric, mai cultural, mai cald, mai verde, mai frumos…MAI SIBIU ?!

    NU ESTE VORBA de SCHIMBARE. Ci de UPGRADE. Si nu la inaltimea blocurilor. Ci la calitatea VIETII.

  9. @C – de acord, dar let’s find tools to do that, imi lasa in continuare impresia de …just talking’

    @D – no Sibiu next week 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *