Piata auto dupa 5 luni
APIA a dat publicitatii cifrele de vanzari pe primele cinci luni din 2006.
In afara de Dacia, care din mai multe motive a suferit o usoara scadere a vanzarilor pe piata interna compensata insa de cresterea de 4 ori (!!!) a vanzarilor la export, celelalte marci prezente pe piata isi continua cresterea spectaculoasa cu zeci de procente fata de 2005 (pe ansamblul marcilor de import cresterea a fost de 38.8 %).
Podiumul cresterilor este ocupat de Opel, Ford si Hyundai – toate cu cresteri de peste 100%.
In privinta cifrelor de vanzari Renault ramane lider, urmat indeaproape de Skoda. Daca tendintele de crestere se pastreaza pe aceste 2 marci (si sunt toate motivele sa fie asa) Skoda va detrona curand Renault multumita hiturilor Fabia, Octavia Tour si Octavia.
Mixul inteligent de modele si marci face in continuare din Porsche Romania cel mai important importator din piata romaneasca, pozitie pe care estimez ca o va pastra cel putin pentru urmatorii 2 ani.
Este de urmarit evolutia Ford aflat in mijlocul unui proces global de repozitionare si efectele Parcului Auto Tiriac (care incepe maine) in cifrele de vanzari pe urmatoarele luni, mai ales ca anul acesta nu vom avea parte de SIAB (surse din piata oricum indica incertitudinea continuarii salonului auto din Bucuresti de acum incolo, chiar si o data la doi ani). Mai multe despre noua strategie Ford si modelele care se vor lansa intr-un post viitor.
Pentru amatorii de comparatii aici gasiti studiul de piata Speed Promotion realizat in noiembrie 2005 pe tema intentiilor de cumparare ale soferilor bucuresteni – 35% din ei au declarat in acel moment ca intentioneaza sa achizitioneze un autoturism in urmatoarele 3-6 luni – exact perioada pentru care este valabil raportul APIA.