Peste 90% din cumparaturile de la magazine online se platesc cash la livrare
Saptamana trecuta am vorbit despre comertul online din Romania la 2 evenimente: Marketing in direct si Marketing 247.
Pentru ca in ultimul an si jumatate am vazut cat de putini oameni din industria online (advertising, marketing, publishing etc.) au informatii corecte despre achizitiile online, am decis sa public cifre. Cea mai interesanta (si putin stiuta) mi se pare cea din titlul acestui post.
Restul le gasiti in prezentarea de mai jos, bazata pe istoricul 2Parale din ultimele 17 luni (in care am generat cateva zeci de mii de vanzari online).
Hope it helps.
Este si normal, cat timp increderea romanilor in platile electronice este foarte mica. Va mai dura putin pana platile cu cardul vor depasi platile cash la livrare.
E adevarat ce spui tu – nuanta importanta este insa ca foarte multi romani (inclusiv cei din online) nu stiu ca achizitiile cash on delivery sunt atat de „majoritare” (sic! 🙂 )
Pentru mine cresterea platilor cu cardul nu e un obiectiv in sine. Cresterea numarului de romani care comanda online ar trebui sa fie un indicator de urmarit – si pentru asta trebuie comunicat intensiv faptul ca poti achita la livrare, ca poti returna apoi produsele in 10 zile daca nu esti multumit (indiferent de motiv) etc. – lucruri prea putin stiute in randul consumatorilor.
Consider normala atitudinea clientilor, atata timp cat cele doua optiuni de plata (c.o.d. sau carte de credit) sunt oferite in mod nediferentiat. Daca magazinul ar lua initiativa de a pune o taxa, cat de mica, pentru utilizarea optiunii de plata la livrare, probabil mai multe persoane ar opta pentru plata prin cartea de credit.
cum ziceam si mai devreme, nu e un obiectiv in sine cresterea ponderii platilor cu cardul, ci cresterea comenzilor online.
foarte multi oameni asociaza comertul online cu plata cu cardul – si nu e adevarat deloc, conform titlului.
Eu doar atat am vrut sa spun ;), nu sustin o modalitate de plata sau alta – fiecare are plusurile si minusurile ei.
Nu ma surprinde deloc acest lucru, ba mai mult, pot spune din experienta personala ca micile magazine/afaceri online, uneori chiar ele prefera aceasta plata la livrare decat cea online. Cred ca tine un pic si de povestea „uite factura/nu-i factura, pt ca statul roman are destui bani si poate trai si fara impozitele de la mine”.
Da, e posibil sa prefere si unele magazine forma asta de plata – insa cred ca din alte motive (unul ar fi timpul ceva mai scurt in care intra in posesia banilor, lipsa comisioanelor de la procesatorii de plati online etc.). Pe de alta parte, la plata cu cardul magazinul are garantia ca isi va incasa banii iar refuzurile la livrare sunt mult mai putine (spre zero).
Toate magazinele pe care le stiu eu (si stiu cateva 😉 ) emit facturi fiscale la toate comenzile primite. Nici nu cred ca ar putea altfel, tinand cont si de relatia cu firma de curierat care livreaza comanda si trebuie sa aduca banii inapoi.
Sanatosi sa fim si tutun sa fie prin zona.