Pentru mine, nu pentru voi
Imi permit sa pun aici cateva citate din interviul dat de Catalin pentru IQads. Vreau sa le am la indemana, atat ;).
- O campanie de publicitate pe orice medium va fi doar o campanie de publicitate. Nu va fi niciodata opera de arta, oricat s-ar da cu fundul de gard o suta de creative directori care beau absint, poarta fulare si merg doar pe biciclete nu stiu de care.
- Fundamental, un service auto bun face o cifra de afaceri de 2-3 de milioane de Euro, cred. Si atunci inseamna ca un service auto e mai bun decat orice agentie din Romania?
- Orice industrie e mediocra, dar macar industria forajelor are putin bun-simt. Nu exista Revista Industriei Forajelor. Dar uite, a noastra e o industrie de 20 de milioane, cat fac 3 McDonald’s-uri din astea si fiecare are impresia ca a revolutionat Teoria relativitatii.
- Problema e ca voi, jurnalistii din Romania, ati fost prea tineri, nu ati avut scoala jurnalistica adevarata nici pe online, nici pe celelalte verticale. Pe vremuri ma uitam la West Wing si acolo arata foarte bine cum puneau intrebari jurnalistii oamenilor de la Casa Alba. La noi, jurnalistii n-au avut de unde sa invete care sunt cele mai incomode intrebari. Si n-au avut de unde sa invete curajul, in primul rand.
- Problema industriei asteia e ca are prea multa voce. Si in loc s-o foloseasca pentru lucruri cu adevarat importante, o foloseste pentru lucruri egoiste. Si egoismul asta e de tipul infantil, de copilas razgaiat, nici macar nu e un egoism/egocentrism d-ala de tip Mao sau Napoleon.
- Oamenii astia au aspiratii de artisti, dar multi nici macar nu sunt mestesugari buni.
- Fiecare om isi merita clientii. Asa cum isi merita familia, prietenii, programul de televiziune si marca de cafea. Fiecare isi alege existenta, viata.
- Solutia e sa-ti dai seama ca e just a fucking job. Sa nu-l confunzi cu viata.
- Nu poti sa faci statui din persoane mediocre. E rusinos. Daca chiar vrei sa faci exemple, cauta exemplele alea si fa interviuri cu ele, nu cu mine.
- Ne comportam ca niste fiinte din astea hulpave care isi negociaza tot timpul toate placerile pentru ziua de maine. “Eu vreau sa muncesc pe cat mai multi bani ca sa beau tot timpul cocktailul cea mai scump in cel mai scump loc. Plus o poza cool, sa moara dusmanii”. Si apoi scriu pe Facebook ca sunt deprimati. Obositor si previzibil final.
- Cand eram eu mic, mi-am dat seama intr-o zi ca e bine ca exista si gunoieri, ca cineva trebuie sa curete gunoiul. Cam asa si cu online-ul: e bine ca exista mediocritati ca noi in online-ul asta, pentru ca cineva trebuie sa faca si bannere tuturor celor care se trezesc la 12 noaptea ca au nevoie de banner. Noi suntem la fel de necesari in online-ul asta cum sunt gunoierii sau cum erau cosarii pe vremuri. E acelasi lucru. Dar sa nu traim cu impresia ca generam ceva valoare incomensurabila. Nu suntem in aceeasi clasa ca oamenii care fac research fundamental pe genetica. A face ceva pentru nu stiu ce campanie sau pentru nu stiu ce produs, astea sunt bullshit-uri mediocre si nu fac decat sa mute niste bani din buzunarul cuiva in buzunarul altcuiva.
Tind sa cred ca si pentru noi :), oricum frumos zis, frumos punctat.
Fiecare om isi merita clientii. Asa cum isi merita familia, prietenii, programul de televiziune si marca de cafea. Fiecare isi alege existenta, viata.