Advertising

Mai bine vindeam chitara

Sunt convins ca asta era headline-ul initial al recentei campanii Scandic, campanie care atunci ar fi capatat sens. Mai exista evident si variantele:

Exista ceva indestructibil in zambetul oricarei blonde

or, even better 

In orice blonda exista ceva indestructibil. Zambetul.

Care ambele sunt oarecum adevarate si dragute. Desi eu as folosi mai degraba atributul "irezistibil" – sigur sunt in asentimentul multora cand spun ca prefer o blonda irezistibila uneia indestructibila. Sincer!

Nu am gasit clipul campaniei nici pe youtube nici pe iqads dar sper ca l-ati vazut. Pentru cei care nu au avut sansa il povestesc foarte pe scurt:

Un pusti de liceu (eu as zice a unspea spre a doispea) merge pe strada cu mainile in buzunar. Pare fericit cu el insusi. Brusc, se opreste in fata unui bloc din care la o fereastra apare o blonda straduindu-se sa para furioasa. Blonda e in jur de 22-23 de ani, relativ educata, relativ dragutza, relativ eleganta (poarta o rochie roshie. in casa. ma rog, probabil stia ca o filmeaza cineva).

Ca sa ne convinga ca e furioasa tipa arunca tot ce prinde pe geam – colectia pustiului de ziare, un scaun din ala pliant de lemn (un scaun!!!), o chitara electrica and so on. Ne prindem ca ei doi erau impreuna si ea tocmai face o criza de isterie – probabil a gasit un Hustler ascuns in colectia completa Dilema Veche – la cat de pasnic pare pustiul nu il vad sa se duca la femei, iar baut sigur nu vine acasa. Nu de alta, dar nici nu pare sa aiba varsta legala pt asta. In fine, revin la spot.

Pustiul asista impasibil pana in momentul in care blonda are o sclipire (ne-o comunica printr-o privire cu subinteles), dispare o secunda in casa si apare victorioasa cu o….. cu o….. ei bine cu o … cu o sticluta de vodca Scandic, din aia mica (de 200), din plastic, pe care probabil targetul Scandic o tine in buzunarul din spate la pantaloni. Hotarata, ca orice blonda, arunca si cu sticluta de trotuar. Pustiului ii sta inima o clipa dar isi revine rapid. Sticla nu pateste nimic (duh!), moment in care pe ecran ne apare super-ul:

In orice relatie exista ceva indestructibil.

Si ii vedem pe cei doi zambind unul altuia (blondei i-a trecut criza si acum pare imbunata, gata sa il primeasca inapoi).

Bun, acuma io stiu ca am fost in vacanta si neuronii mei sunt inca in starea de plaja, dar totusi am ramas cu mai multe nelamuriri:

1. ce vrea sa spuna artistul? ce nu se distruge si in care relatie? ca nu m-am prins despre care relatie vorbim: a pustiului cu vodca? a lichidului cu sticla? sau a blondei cu ea insasi?

2. de cat timp locuiau cei doi impreuna de apucase pustiul sa colectioneze ziare? parintii pustiului stiu ce face el cu blonda? dar cu vodca?

3. pustiul nu a facut nimic – nu si-a cerut iertare, nu a plans, nu a promis ca nu mai face (ce-o fi facut el) – totusi tipa s-a linistit brusc. asta sa fie secretul? sa ii lasi prietenei la indemana sticle de vodca indestructibile asa… just in case? is that simple? 😀

4. cine bea mai mult in cuplul ala? si care sunt angoasele fiecaruia de si le ineaca in Scandic?

Nu vreau sa ii solicit prea mult pe realizatori cu intrebari de genul cine e targetul si cum se va regasi el in spot – sunt 100% sigur ca e spot facut de client .

Totusi, am capatat o problema pe care am dezbatut-o azi cu 2 colegi: Bate spotul asta celebrul "Zboara, puiule, zboara!"? Noi fiind trei, am ajuns la remiza f usor: io am zis ca da, unul ca nu – iar al treilea a spus ca nu pot fi departajate si uite asa ne-am blocat.

Oricum, e clar ca decat sa o distruga mai bine vindeau chitara si cumparau un Absolut, o Finlandia, ceva mai de doamne'ajuta!

In incheiere vreau sa specific extrem de clar ca nu am nimic rau cu blondele – ba chiar dimpotriva – cateva din persoanele feminine foarte apropiate si foarte dragi mie sunt blonde. Sau au fost. Si probabil vor fi din nou la un moment dat Tongue out. Chiar vorbesc serios – nu am nimic cu tipa care o joaca pe blonda din spot – e foarte posibil sa fie chiar ok.

Am in schimb foarte multe cu cei care ne polueaza ecranele cu spoturi mizerabile. In fine, nu ma mai plang ca uite asa mai capat si io idei de posturi.

Abia astept sa vad making-of-ul spotului si sa vad interviuri cu copywriterul si mai ales cu regizorul. Dar nu sunt prea sigur ca o sa am totusi bucuria asta…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *