In primele 6 luni din 2011, 2Parale a generat mai multe vanzari decat in tot anul 2010
Intre 1 ianuarie si 30 iunie 2011 2Parale a generat peste 40.000 de vanzari in valoare de 6,44 milioane lei, fata de 23.500 de vanzari generate in tot anul 2010, in valoare totala de 4,67 milioane lei.
Dincolo de evolutia foarte buna, 2 lucruri ma bucura foarte tare:
– cresterea valorii medie pe tranzactie – de la 171 la 233 de lei (fara TVA si excluzand reducerile colective)
– cei 470.000 de lei reprezentand comisioanele afiliatilor in primele 6 luni. La mai multe!
Gasiti raportul complet mai jos. Au mai scris:
Victor Kapra
Dan Dragomir
Refreh.ro
Obiceiuri de cumparare online – S1 2011
View more presentations from 2Parale
Dorin, felicitari pentru rezultate. Sincer.
Nu am inteles-o pe aia cu 2parale, cea mai mare retea de afiliere din Ro. Cum ati ajuns la concluzia asta?
N-a fost nimic complicat – retele de afiliere nu sunt prea multe in Romania iar distanta dintre noi si competitori este suficient de confortabila incat sa n-avem probleme in a fi siguri ca suntem cei mai mari.
Daca rezultatele programului de afiliere eMag sunt mai bune, mai mari sau mai frumoase (asta fiind nuanta intrebarii tale, cel mai probabil) nu pot decat sa ma bucur pentru piata. Iar daca nu le-am depasit inca (asta doar tu o stii), se va intampla cu siguranta sooner or later (mai degraba sooner) – fara sa fie insa un obiectiv pentru noi si fara ca asta sa insemne ca un alt magazin decat eMag va avea rezultate mai bune prin afiliere prea curand.
Oricum, sunt usor surprins de mesajul tau – nu mai esti de parere ca „stricam piata” sau ca „suntem de 2 parale” – la fel ca unii advertiseri de la noi din sistem? Te-ai razgandit? S-a schimbat ceva?
Subiectul e interesant dpdv teoretic: in ce se masoara o retea de afiliere? Numarul de afiliati? Valoarea vanzarilor? Valoarea comisioanelor? Numarul de magazine din retea?
In functie de criteriu clasamentele ar putea diferi masiv intr-o situatie cu 5-6 retele de afiliere care abordeaza si domenii diferite de produse si servicii. Oare in strainatate cum se face? Banuiesc ca si acolo e genul de situatie in care nu se vade niciodata de acord intr-un sens sau altul.
Filtrul blogului meu te-a considerat spam, imi cer scuze in numele lui 🙂
Pot sa iti spun ca industria europeana de affiliate marketing are 2 lideri declarati: Tradedoubler si Zanox. Unul pe vanzari celalalt pe volum (numar advertiseri).
Pentru .ro deocamdata e mai simplu, pe orice criteriu 2Parale sta bine – fara ca asta sa reprezinte neaparat un lucru foarte bun pentru piata (lipsa competitiei reale, adica).
Dorin, oricat ti s-ar parea de ciudat, eu nu am nimic cu tine sau cu 2parale. Mi-am respectat si imi voi respecta mereu concurentii care joaca fair pentru ca piata se construieste in mai multi, nu intr-unul singur. Poti sa ma crezi pe cuvant si poti observa toate astea in ce am facut in ultimii zece ani.
Am taxat si voi taxa mereu faptele in neregula. Atunci cand ai incurajat spamul (desigur, dupa parerea mea umila) am spus-o. Acum, cand pretinzi peste tot ca 2parale este cea mai mare retea de afiliere, ma simt nevoit sa-ti reamintesc ca doar anul trecut Profitshare a avut cifra de 1,5x mai mare decat toata istoria 2parale. Pentru acuratete, anul acesta avem cifra de 3 ori mai mare decat cea anuntata de voi.
Nu e vorba de marime, iti doresc succes in continuare si sa ajungeti cei mai mari din Europa. Dar deocamdata e vorba doar despre decenta.
Radu, sunt sigur ca intelegi de fapt diferenta dintre o retea de afiliere si un program de afiliere.
Faptul ca pretinzi ca ar fi comparabile mi se pare o incercare fortata (a cata?) de a arunca cu orice pret si sub orice pretext o imagine negativa asupra 2Parale.
2Parale este cu siguranta cea mai mare retea de afiliere din Romania. Folosim aceasta sintagma de cca un an si in toata aceasta perioada a fost adevarata fara nici un dubiu. Va mai fi adevarata probabil mult timp, dar asta e o alta discutie.
Ieri 2Parale a dat un comunicat cu evolutia pe 2011. Nu are nici o legatura cu Profitshare mesajul nostru de ieri, comparatia nu am facut-o cu voi, nu cred ca era cazul sa te simti „nevoit sa imi reamintesti” nimic.
In fine, desi nu-mi face nici o placere stilul discutiei, iti raspund:
Spui ca anul trecut ati avut cifra de 1,5x mai mari decat toata istoria 2Parale – banuiesc ca te referi la cifra totala a vanzarilor generate unde ai intr-adevar dreptate si nimeni nu cred sa s-ar astepta ca situatia sa fie alta (data fiind specificul fiecarui business si pozitia voastra din piata).
Daca vorbim insa de comisioanele acordate afiliatilor – voi ati avut anul trecut 463.000 lei (conform raportului vostru pe 2010) in vreme ce noi anul asta am depasit deja 470.000 de lei.
Care mai sunt alti indicatori la care Profitshare este de 3x mai mare? Numarul de clickuri? Rata de conversie? Numarul de vanzari? Numarul intalnirilor organizate cu afiliatii? Sau echipa dedicata care se ocupa de proiect?
In ce context este relevanta comparatia pe care incerci sa o faci (absolut fortat, repet)? Pentru ca la numarul de advertiseri sigur 2Parale este de 100x mai mare decat Profitshare.
In privinta declaratiilor frumos imbracate in cuvinte precum fair play, „piata se construieste in mai multi”, „imi voi respecta mereu concurentii care joaca fair”, „decenta” o sa te rog sa le faci in alta parte. Huh, wait. Decenta?!?!!!
Radu, n-au trecut decat 2 saptamani de cand ai simtit nevoia sa ii raspunzi prietenului nostru comun aici: http://twitter.com/#!/raduapostolescu/statuses/84154817248886784
Hai sa ne vedem fiecare de businessul propriu (eu asta fac) si sa interactionam doar atunci cand este cu adevarat necesar.
Te rog ca pe viitor sa folosesti alte canale de comunicare pentru a promova performantele proiectelor proprii si/sau sa faci afirmatii „decente” despre noi. Pe blogul meu imi voi pastra libertatea de a selecta conversatiile in care vreau sa ma implic.
Nu pot sa inchei fara sa iti spun ca in continuare incurajam agregatoarele, comparatoarele si alte proiecte dedicate afilierii. IMHO, ar trebui sa iti retragi „felicitarile sincere” si sa ne acuzi in continuare de spam si/sau alte practici nesanatoase, asta mi s-ar parea cu adevarat fair.
Păi cei de la 2parale au generat așa de puțin pentru că stau foarte prost la aprobarea comisioanelor. M-am cam săturat să aștept o săptămână pentru validarea unui comision.
Putin? Mai citeste o data textul de mai sus – tocmai am crescut de 4 ori fata de 2010 🙂
Comisioanele se aproba dupa livrarea si plata produsului, trebuie sa intelegi bine procesul. Termenul legal in care cumparatorul are dreptul sa returneze marfa si sa primeasca banii inapoi este de 10 zile de la livrare. Unele magazine ofera chiar o perioada mai lunga – in general comisioanele se aproba dupa 3-4 saptamani si se platesc apoi in luna imediat urmatoare.
Pe de alta parte, sunt advertiseri care aproba intr-o zi (sau in aceeasi zi chiar) – mai ales cei care vand servicii.
Daca un advertiser nu iti mai place (pentru ritmul de procesare a comisioanelor sau pentru orice alt motiv), poti alege oricand sa promovezi alta campanie, chiar ai de unde alege – nu cred ca asta e problema.