Advertising, Online

Eventually, sales MUST happen

Otherwise, your marketing sucks.

Ieri am participat la Strategii Media 2010, in cadrul sesiunii de dezbateri cu tema: "Do's and Don'ts in digital media", gasiti mai jos prezentarea mea.

A fost un debate misto, cu un panel foarte interesant. Concluzia mea?

Oamenii din marketing/comunicare sunt in continuare concentrati pe obtinerea/cumpararea de awareness de parca asta ar fi obiectivul companiilor.

Guys, motivul existentei unei firme este obtinerea de profit. Corectitudinea unei strategii de business (inclusiv componenta de comunicare) este evaluata doar in termeni de vanzari. Indiferent cat de frumoasa este reclama produsului X si cat de cunoscut/iubit este acesta, daca nu se transforma in cresterea vanzarilor la un moment dat, banii au fost aruncati pe fereastra.

Sunt convins insa ca toate schimbarile generate de criza vor duce si la constientizarea urmatorului adevar simplu:

Awareness-ul este doar un mijloc (printre altele) de a obtine VANZARI, iar publicitatea/comunicarea doar un tool pentru awareness.

Companiile care separa in continuare obiectivele de marketing de cele de vanzari vor avea probleme din ce in ce mai mari.

Iar jucatorii din online (agentii/publisheri) care nu vor intelege ca trebuie sa livreze altceva decat awareness sunt in aceeasi situatie. Si nu este atat vorba de ce livrezi, cat de felul in care masori efectele unei campanii online.

De-asta clientii pun presiune pe pret (in jos, evident) – evalueaza campaniile online cu instrumente valabile in celelalte medii. In felul asta intotdeauna online-ul va iesi in pierdere.

Si nu, nu asta este solutia.

My 2cents? Tongue out

Daca sunteti client – Integrati departamentul de marketing cu cel de vanzari si comasati obiectivele – fiecare trebuie sa fie constient de (si cointeresat in) obiectivele celuilalt.

Daca sunteti publisher/agentie online – vindeti altceva clientilor (actiuni – views pe youtube, fani pe facebook, followers pe twitter, abonati la newsletter, vizite > 1 min pe site, comentarii pe blog, leaduri, vanzari etc.), nu awareness – cred ca e singura varianta sa obtineti mai multi bani.

Foarte importantObligati clientii sa respecte termenele de plata, cred ca asta este prima problema care trebuie rezolvata in publicitatea romaneasca, nu costul si modalitatea de evaluare a difuzarii de bannere.

Prezentarea mea de azi:

One thought on “Eventually, sales MUST happen

  1. Salut

    In cazul in care comunicarea de marketing (advertising-ul clasic, la TV, sa zicem) ar avea ca obiectiv doar cresterea notorietatii atunci ai avea perfecta dreptate. Eu nu am intalnit inca un brief care sa ceara doar asta.

    Comunicarea (cand este bine facuta) construieste/intareste branduri, iar ele produc bani.

    Companiile mari separa marketing-ul de sales tocmai din frica de a nu strica brandurile, asa cum se intampla atunci cand vanzarile sunt singurul obiectiv.

    Perfect de acord ca nu facem poezie si totul trebuie masurat in cum iese bilantul la sfarsitul anului. Micul meu amendament: la fel de important este si cum iese bilantul de peste 5 ani. Pentru asta ai nevoie de branduri, deci de comunicare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *