Advertising, Categorice, Online

E inevitabil

Publicitatea asa cum o stii va disparea in curand.

Mass-media se transforma dramatic si vor trebui sa gaseasca alte surse de finantare decat publicitatea.

Pentru ca principiul pe care se bazeaza:

"intrerupem continutul la care tu VREI sa te uiti ca sa iti aratam cateva reclame pe care tu NU VREI sa le vezi"

e invechit si nu se mai potriveste cu vremurile. Oricat de creative si simpatice ar fi reclamele. Oricat de destept ar fi  planningul.

Sigur, lucrurile nu se vor schimba peste noapte – va dura 5, 10 sau poate 20 de ani.

Dar e inevitabil iar procesul a inceput deja.

Sa nu uitam ca a durat destul si pana cand publicitatea si-a gasit drumul – iar apoi a reusit o perioada importanta de timp sa fie un exemplu excelent de win-win-win situation, pe vremea cand era o sursa de:

  • venituri pentru media
  • informare pentru consumatori
  • vanzari pentru advertiseri.

Insa pietele/nisele s-au aglomerat iar bombardamentul cu reclame a devenit insuportabil. Oamenii nu mai afla nimic relevant din publicitate si au inceput sa o evite iar eficienta acestui tool de marketing a scazut dramatic.

Punem peste asta dezvoltarea exponentiala a internetului si vedem ca astazi din ce in ce mai multi oameni nu se mai uita la televizor si nu mai citesc ziare. Consuma bloguri, muzica la iPod si filme pe YouTube sau pe iTunes. (sau, mai ieftin, le downloadeaza de pe torente 😉 ).

Si nu mai sunt expusi la reclame. Pentru ca nu mai vor, pentru ca nu mai sunt relevante pentru ei. Afla de promotii atunci cand cauta pe Google sau cand intreaba pe Twitter prieteni/cunoscuti in care au incredere.

Oamenii nu mai vor sa vorbeasca cu advertiserii si mai ales nu mai vor ca advertiserii sa vorbeasca cu ei.

Schimbarile de mai sus trebuiesc integrate intr-un model nou de business pentru generarea si difuzarea de content. Cel vechi nu mai e valabil.

Nu am pretentia ca am descoperit tendinte sau ca am acoperit integral subiectul – voiam demult sa scriu pe tema asta si m-am urnit azi pentru ca Vlad Petreanu a dat pe twitter un link catre un articol de pe TechCrunch. Citeste-l, e scris cu mult mai mult simt de raspundere si bazat pe mai mult research decat postul de mai sus :). Eu pregatesc o continuare a subiectului.

5 thoughts on “E inevitabil

  1. Dorin,

    Oamenii, din postura de clienți, chiar vor să vorbească cu advertiserii. Dar despre ceea ce îi doare, factura prea mare la service, întârzieri în livrare etc. Problema este dacă advertiserii vor să dialogheze sau preferă în continuare monologul publicitar?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *