ce facem de recesiune/ cu recesiunea / in recesiune….
Habar n-am in ce fel va fi afectat online-ul romanesc de recesiune.
Foarte probabil marii spenderi din advertising vor reduce (putin, mult, nu imi dau seama) bugetele pentru 2009.
In rest… am gasit pe blogul uberVu (via twitterul lui Oane) un articol absolut de bun simt despre ce poti face ca antreprenor/manager pentru a supravietui crizei.
Atat.
Multi clienti au redus deja din bugetele pe 2008…banci, asigurari, sanatate, auto.
Probabil se vor realoca bugetele ramase pe comunicarea produselor sigure si mai putin controversate – vezi depozitele la banci (apropo de..follow the money…)
Foarte misto articolul, anyway.
Stiam eu ca esti destept. 🙂 Vorbeam si cu Orlando despre asta, ai citit poate ca m-am enervat si pe Harta Publicitatii ca online-ul de la noi îsi da cu parerea pe genunchi… Sa spui ca nu stii este unul din cele mai grele lucruri uneori.
@mouvais – pentru cat a mai ramas din 2008 am sentimentul ca le-au redus pur si simplu de frica, fara sa aiba niste estimari clare (evident, in afara bancilor care brusc au redus dramatic reclamele pentru credite si promoveaza intensiv depozitele si cardurile de debit).
pentru 2009 insa… la cat de mic (in primul rand procentual) e bugetul dedicat online-ului chiar nu stiu daca il vor reduce – si mai ales nu stiu daca vor reduce ponderea sau pur si simplu vor scadea bugetul total de advertising si online-ul va fi afectat la fel ca si celelalte.
oricum, mi s-a parut intotdeauna haioasa reactia asta – nu mai vindem? – hai sa reducem cheltuielile de marketing/advertising. advertisingul inteligent (masurabil, printre altele) VINDE! mai mult sau mai putin, in functie si de contextul pietei, evident.
online-ul este singurul mediu 100% masurabil, in care poti vedea exact cat te costa fiecare client si iti poti ajusta foarte clar bugetul alocat. eh, noi sa fim sanatosi ca nu inchid astia internetul….
@vivi – well…. sa zici tu de mine ca sunt destept… aproape ca e subiect de twitter :). in rest, da, sunt perfect de acord cu tine – chit ca uneori pur si simplu trebuie sa existe niste estimari undeva la care sa ne raportam peste un an.
uite o chestie pe care n-am scris-o pe hartapublicitatii (desi ma mancau tastele 🙂 ) – nimeni nu stie ce buget se cheltuie pe search advertising in .ro si ala ar putea fi un prim pas catre o piata transparenta.
in fine, imi permit un moment mai lung sa savurez aprecierea de la tine si sa nu ma mai gandesc la criza posibila a publicitatii online din .ro.