100% success fee in campanii electorale
Adica exista cineva care isi asuma in totalitate succesul sau esecul unei campanii si este dispus sa fie platit doar in caz de victorie.
Ce mi se pare extrem de funny este pretul pe care il cere – 20 de euro/un vot – contravaloarea unei sticle de palinca, spune el, unde el este Kristian Tabasco – noul partener al lui Serban Ciusca in Arboevents. Nu imi dau seama daca e mult sau putin – nici n-am idee de cate voturi ai nevoie sa ajungi deputat – 100.000? Daca e asa, are un candidat 2 milioane de euro? Nu cred….
Well, ideea e misto dar nu stiu daca o va "cumpara" vreun candidat din Romania.
Bineinteles ca dl. Tabasco are dreptate atunci cand critica felul in care agentiile de publicitate din Romania inteleg sa faca marketing politic – unde o singura agentie publicitara isi asuma fatis un demers electoral.
“Clientii politici intra pe usile din spate ale agentiilor. Si asta in principal datorita faptului ca, intr-o campanie politica, rezultatul nu poate fi decat fie un succes, fie un esec. Nu exista jumatati de masura, obiective atinse partial, scuze in spatele carora advertiserii sa se poata ascunde in cazul unui esec. Candidatul este singurul care risca in aceasta ecuatie, si nu e fair-play! Eu voi fi primul din Romania care va schimba paradigma. Îmi asum provocarea de a fi platit in functie doar de numarul de voturi obtinute de catre un candidat ales!”
Repet, imi place ideea insa stiu ca de multe ori in campaniile precedente partidele (sau candidatii) s-au facut ca uita ca mai au facturi de platit dupa alegeri. Asta daca, evident, colaborarea a fost oficiala si concretizata in facturi si nu bani la negru (sau promisiuni de contracte ulterioare cu statul ;)).
Cum am spus, intrebat de presa cam cât ar factura pentru fiecare vot, miliardarul raspunde: “20 euro/vot, adica pretul unei sticle de palinca! Este un fel de tequila fara manusi, care, cel putin in cazul meu, ma pune la pamânt mai repede decât o idee geniala!“.
Kristiano Tabasco are 48 de ani. A lucrat pentru clienti precum Sea Ray Yachts, Maserati si Patek Philip Watches. Din 2006 s-a retras, pâna acum 10 luni, cand a hotarât sa revina în industria de publicitate si comunicare. Primul pas a fost facut pe piata din România, Kristiano Tabasco preluând 49% din actiunile agentiei ARBOevents, devenind astfel asociatul lui Serban Ciusca.
Nu auzisem de Tabasco pana sa primesc comunicatul asta de la Doru Panaitescu. Bineinteles, se vede incercarea de a crea buzz cu o abordare (putin fortat) inovatoare, inclusiv elemente usor populiste, gen pretul unui vot=o sticla de palinca. E posibil insa sa prinda prima pagina din Libertatea de maine – si atunci si-a atins scopul.
Sunt curios sa vad daca o sa gaseasca clienti in Romania si cum o sa arate campaniile facute de el.
Anyways, am gasit doua interviuri cu Kristian Tabasco. Enjoy:
Foarte tare Kristiano asta. Pare cam excentric, abia astept sa-l vad pe piata asta de 2 lei, cum se da el cu capul de pragul de sus/jos 😀 . Btw, e clara faza cu contractele post-electorale…cred ca de fapt de asta nu-si asuma nimeni relatia cu x sau y, pentru ca urmeaza in curand contracte grasew pe filiera in cauza. Realitatea bate filmul in care joaca Mr Tabasco 😀
Da, dar s-a diferentiat clar fata de restul consultantilor – mai mult sau mai putin autohtoni si mai mult sau mai putin competenti. Sa il vedem prestand si mai vorbim … 😉
Foarte tare articolul!
Mersi de stire … am dat-o si eu mai departe!
Si te astept si pe la mine sa-ti dai cu parerea, ca lumea e debusolata.Deja, ma intreaba toata lumea cine e Tabasco! 🙂
@newdada vin, vin, dar stai ca am umblat toata ziua. moment 🙂
Pai pe unde ai umblat? S-au l-ai cautat si tu pee … Tabasco! 🙂
corectura: „sau”